ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
{ جهادگران حماسه و ايثارگران }

روحانی لحن خود را عوض می کند و از موضع "شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم" عقب می نشیند و می گوید: این بود؟ گفتم اگر میخواهید این ها را به خیابان بیاورید و گازنبری محاصره کنید، نکنید! در این خصوص قالیباف هم واکنش نشان داد: این دیگر نیت خوانی است که هنر شماست.من از این هنرها ندارم!

مناظره سیاسی 8 کاندیدای ریاست جمهوری با موضوعات چالشی و جذابی دنبال شد. یکی از این موارد اشاره قالیباف به شیوه مدیریتی دکتر روحانی در زمان تصدی دبیری شورای امنیت ملی توسط وی بود. در پاسخ به این انتقاد ابتدا روحانی امری را به قالیباف نسبت داد و تاکید کرد وی در زمان فرماندهی نیروی انتظامی این سخن را به وی گفته است اما دو دقیقه بعد گفت وی این مطلب را به قالیباف گفته است و حرف پیشین خود را نقض کرد.



در این مناظره قالیباف خطاب به آقای روحانی گفت: در سال 82 که فرمانده نیروی انتظامی بودم و شما دبیر شورای عالی امنیت ملی بودید، در سالگرد حمله به کوی دانشگاه، هر سال برنامه میگرفتند. یک جلسه من گفتم اجازه بدهید دفتر تحکیم وحدت مراسم را بگیرد. شما اشاره به این میکردید که بابا دنبال دردسر هستی ول کن چه مجوزی. این اصرار من بود که اجازه بدهیم دانشجو حرفش را بدهد ولی در چارچوب قانون. در شورای امنیت کشور هم در سال 82 جلسه ای برگزار شد، من معتقد بودم پشت حوادث سال 82 حوادثی که در کوی دانشگاه یا خوابگاه طرشت علامه اتفاق افتاد نیروی انتظامی تمام قد جلوی لباس شخصی ها افتاد و اجازه ندادیم حوادث 78 رخ بیاید. میگفتم پشت حوادث دانشجویان نیستند. در جلسه اصرار کردم اگر دانشگاه اشکال دارد، به نیروی انتظامی اجازه ورود بدهید. من با اصرار این مجوز را گرفتم. به خاطر اینکه معتقد بودم سیاسیون پشت این ماجرا هستند نه دانشجویان. یکی از نمایندگان مجلس ششم که مستند دارم در حوادث کوی دخالت داشت در آن جلسه ما، اخلال کرد.

وی افزود: BBC و VOA، سخنان من را تحریف کردند و گفتند من دوگانه برخورد کردم ولی من اینگونه نبودم. در جلسه مجلس شورای اسلامی که غیرعلنی بود و در جلسه شورای امنیت، میدانستم پشت سر حوادث چیست.

 روحانی در واکنش به اظهارات  قالیباف تصریح کرد: از آقای قالیباف خیلی تعجب میکنم. درست است باید رقابت کنیم ولی نه اینجوری. آقای قالیباف دلم نمیخواست بگم. آنجا بحث این بود شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم. ما میگفتیم راه این نیست که مجوز بدهیم و دستگیر کنیم.

قالیباف واکنش نشان داد: بحثم در رابطه با دانشجویان بود. بهترین رابطه و ارتباط بین پلیس و دانشجو در زمان مدیریت من بوده است. یک نمونه بگویید پلیس گازانبری عمل کرده باشد. من در مقابل لباس شخصی ها ایستادم و گفتم خلاف قانون کسی عمل نکند. حرفم به شما این بود در یک جلسه مشخص که مستنداتش است، آن زمان گفتم به دفتر تحکیم اجازه تجمع بدهیم. شما گفتید آقای قالیباف دنبال دردسری ولش کن.

در اینجا آقای روحانی لحن خود را عوض می کند و از موضع "شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم" عقب می نشیند و می گوید: این بود؟ گفتم اگر میخواهید این ها را به خیابان بیاورید و گازنبری محاصره کنید، نکنید!

در این خصوص قالیباف هم واکنش نشان داد: این دیگر نیت خوانی است که هنر شماست.من از این هنرها ندارم!  نماینده رسمی تحکیم بعد از آن جلسه که با اصرار من موافقت شد بهش گفتم قانون احزاب به شما اجازه میدهد سخنران و محل را اعلام کن من امنیتش را تامین میکنم. من شما را بعنوان فرد معتدل می شناسم. ولی شما فکر میکنید ما پادگانی هستیم. ما افتخار رزمندگی و دفاع از کشور داریم. اما اگر میگویید نگاه پادگانی، شما در حین اینکه نگاه بازی دارید آنموقع گفتید دنبال دردسر نگرد.  ما گازانبری عمل نکردیم اتفاقا ایستادیم و از دانشجویان دفاع کردیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.